ADK adgangskontrol til erhverv

Adgangskontrol til erhverv (ADK-Anlæg)



Adgangskontrolsystemer er ikke kun for de største

Adgangskontrol til erhverv bliver mere almindeligt og der kommer flere ADK-systemer i alle prisklasser. Det gør, at det ikke kun er de største koncerner, som benytter sig af et adgangskontrolanlæg.

Et elektronisk ADK-anlæg skaber en mere effektiv hverdag med fokus på bl.a. mere sikkerhed og større fleksibilitet. Adgangskontrol kan nemlig benyttes på mange måder:

Elektronisk adgangskontrol med brik

 

Top 5 fordele ved adgangskontrol: 

  • Live indsigt og historik af hvem befinder sig i bygningen

    Du har altid overblik over hvem befinder sig i bygningen og hvilke områder bestemte brugere har adgang til.

  • Nøglebrikker kan hurtigt oprettes, ændres eller slettes

    Nøglekort eller nøglebrikker tilpasses blot efter behov, hvilket giver en fleksibel administration og reducerer omkostningerne.

  • Hurtig nedlukning af bestemte områder ved f.eks. brand

    Kan integreres med brandsikring og andre nødsituationssystemer for at sikre hurtig nedlukning og derved begrænse panik.

  • Uanset lokation kan administration foregå online via mobil

    Mulighed for cloud-baseret adgangskontrol, hvor du kan tilgå alt administration, uanset hvor du befinder dig og fra alle enheder.

  • Bedre indeklima og støjreducerende

    Reducering af energiforbruget, da det bedre kan kontrolleres, hvornår forskellige områder skal være opvarmet eller nedkølet.

 

ADK-anlæg er mere end blot "adgangskontrol til døre"

Vi tilbyder elektronisk adgangskontrol til erhverv fra bl.a. NOX Systems, som kan levere ”Den Intelligente Bygning”. Dette omfatter alt fra adgangskontrol, videoovervågning, passagesikring til tyverialarm og brandsikring i samme sikringssystem.

 

+ Se hvor smart et ADK-system kan blive:

Få mere rådgivning ➜

Spørg vores ADK-ekspert Jan

Skal vi tage en snak om adgangskontrol?

Jan Holde

70 20 21 12

Jan Holde Profilbillede

Muligheder med adgangskontrol

Elektronisk adgangskontrol fordele

 

Elektronisk ADK kan mere end du måske tror?

Mange virksomheder tror at adgangskontrol blot er en mulighed for nemmere adgang ved døre via en kortlæser.

Virkeligheden er bare, at mulighederne med et adgangskontrolanlæg har udviklet sig særdeles meget de senere år, hvilket medfører mange flere sikringsmuligheder end du måske kender til.

Vi har listet de 10 mest populære ekstra muligheder hos vores kunder i nedenstående punkter.

 

 

Trådløs adgangskontrol med brik

 

Trådløs adgangskontrol til dør

Det kan være en tung økonomisk post at installere et traditionelt ADK-anlæg, da der skal trækkes mange kabler. Ved at vælge trådløs adgangskontrol installeres en kortlæser (RFID-læser) på låsecylinderen, som udelukkende sender signal når det tages i brug. Låsen i døren bruger altså ikke strøm, når det er inaktivt. 

Installationen er nemmere, fordi det kun kræver, at man opsætter en centralenhed inden for en given afstand af de pågældende døre, som kan opfange signalet og sende informationer videre til døren.

Vi anbefaler ofte SimonsVoss eller SALTO KS i forbindelse med trådløs adgangskontrol. 

 

Mobil adgangskontrol med app

 

Mobil adgangskontrol med app eller brik

Du kan styre adgangskontrolsystemet med en nøglebrik eller mobil app, hvor din enhed er koblet op på en cloud-baseret løsning. Disse cloud-løsninger administrerer din adgang til alle låse eller en bestemt given lås.

Ved adgang med mobilen sker det hele via teknologien BLE (Bluetooth Low Energy), hvor du nemt holder mobilen tæt på kortlæseren. Dette er meget udbredt på bl.a. nyere kontormiljøer, boligejendomme og hoteller da nøglefri tanken har mange sikkerhedsmæssige fordele.

 

Adgangskontrol erhverv ved parkeringsplads

 

Adgangskontrolanlæg ved parkeringspladser

Adgangskontrol på parkeringspladser kan håndteres via enten nummerpladegenkendelse eller trådløse kortlæsere. Vi anbefaler en '2-faktor-godkendelse', fordi en nummerplade kan stjæles og bruges til at opnå adgang.

Med langtrækkende kortlæsere placerer du antenner, der kan læse adgangskort på længere afstand, så alle slipper for at stoppe op for at få adgang. Du undgår derved trafikpropper og uønskede parkeringer med visning af antallet af ledige P-pladser. Samtidigt opnås større indtjening ved optimeret brug af P-arealet, da alle ledige pladser bruges.

 

Adgangskontrol med brik i RFID-læser

 

Indtjekning af gæster med ADK

Ved gæsteregistrering handler det i høj grad om at give foruddefineret personer tidsbestemt adgang.

Du kan opnå nemmere administrering ved at opsætte skærmstationer i receptionen, hvor gæster selv kan registrere sig og få sit RFID-adgangskort eller en tidsbestemt kode på deres mobil.

Samtidigt opnås en mere sikker bygning, hvor du altid har overblik over gæster i bygningen, så du mere effektivt kan evakuere bygningen via talevarsling i nødstilfælde.

 

ADK adgangskontrol til nøgleskab

 

Adgangskontrol på nøgleskabe

Du kan købe et nøgleskab, som har integreret adgangskontrol, ellers kan du supplere det eksisterende nøgleskab med en ADK-kortlæser. På det populære 'RUKO Traka' nøgleskab vil en diode lyse ved den nøgle, som den pågældende bruger har adgang til.

Ekstra informationer kan opnås ved f.eks. en lånt bilnøgle afleveres med oplysning om lavt dæktryk, smadret sidespejl o.s.v., så serviceafdelingen kan samle reparationsopgaverne. Hvis en nøgle heller ikke er afleveret til tiden, kan du modtage alarm pr. mail eller sms, så du kan agere, inden næste bruger skal bruge nøglen.

 

Offline adk

 

Offline ADK med lokal styring

Ved offline adgangskontrol er systemet ikke koblet op på et netværk, men i stedet for påsætter du enheder på dørene, som registrerer adgangskontrollen. Enheden programmeres til at give de retmæssige brugere adgang – helt trådløst. Offline ADK-anlæg vil ofte være en økonomisk fordelagtig løsning, men kræver mere vedligehold.

Nogle produkter inden for offline ADK-systemer tilbyder dog nem overførsel af nye brugerdata til en offline enhed uden kontakt til programmørerne. Vi anbefaler ofte vores kunder at vælge iLOQ eller SALTO Offline inden for offline adgangskontrol.

 

Elektronisk adgangskontrol ved passagesikring

 

Elektronisk adgangskontrol ved passagesikring

Passagesikring handler om at afgrænse f.eks. et kontormiljø eller en reception, så en given person begrænses i sin færden rundt i en bygning.

Med et elektronisk ADK-anlæg i forbindelse med passagesikring har du mulighed for at hente oplysninger om, hvor en given bruger har befundet sig i bygningen. Du undgår derved uroligt passage-flow og kan få personer til at holde sig pænt i kø og styre færdselsretningen.

Passagesikring tilbydes inden for vores dørautomatik løsninger.

 

Adgangskontrolsystem ved elevator

 

Adgangskontrol hindrer fri færden

For at kunne identificere og administrere hvem der har adgang til hvilke etager, kan du benytte dig af adgangskontrol med kode eller brik ved elevatorer.

Når en bruger benytter sit adgangskort i en elevator, lyser knapperne for de etager, som vedkommende har adgang til. Brugeren kan ikke bruge elevatoren til andre etager, end dem der er givet adgang til. Du undgår derfor uautoriseret brug af elevatoren og derved dele af bygningen.

Dette er specielt relevant, hvis man har udefrakommende gæster som ikke skal kunne tilgå andre etager, end dem som er planlagt til mødet.

 

Adgangskontrol med brik til betaling

 

Adgangskontrolsystemer i kantiner

Ved at sammenkøre kantineprogrammet med adgangskontrol kan du registrere, hvem der spiser i kantinen.

Med adgangskontrol med brik eller kode kan ansatte registrere antal måltider – og derved kan du holde overblik over den pågældende medarbejders brug af frokostordningen og drikkevarer. Samme løsning kan også bruges i forbindelse med mødebookinger i kontormiljøer.

Adgangskort kan også bruges som betalingsmiddel i kantinen, eller ved madautomater, når kantinen har lukket.

 

Tidsregistrering med biometrisk adgangskontrol

 

Tidsregistrering ved biometrisk adgangskontrol

For virksomheder med mange ansatte og hvor bemandingsbehovet og ansættelsesvilkårene varierer, kan lønberegning og vagtplanlægning være en vanskelig, upræcis og ofte også uoverskuelig opgave.

Tidsregistrering med biometrisk adgangskontrol via fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse gør det nemt og effektivt. Når dine medarbejdere møder ind eller tager hjem, bliver de registeret via deres biometriske kendetegn i adgangskontrolsystemet. På den måde registreres det nøjagtige timeantal, så den helt rigtige løn beregnes - dette tager afsæt i intelligent videoanalyse.

 

Elektronisk adgangskontrol københavn pris

 

Kontakt vores certificerede ADK-eksperter

Vores udvalg af online og offline ADK-systemer bliver anvendt i en række af Danmarks største kommuner og virksomheder, så du skal ikke bekymre dig om jævnlige nedbrud, dårligt signal eller andre udfald. Så uanset om din virksomhed er placeret i København, Sjælland eller Jylland, så står vi klar til at rådgive om adgangskontrol.

Kontakt os på telefon 70 20 21 12 eller skriv til bagger@bagger-laase.dk for personlig rådgivning og kundetilpasset priser på elektronisk adgangskontrol.

 

Kundecases med adgangskontrol

Glostrup Kommune Kundecase

Glostrup Idrætspark oplevede tidligere udfordringer med fire uensartede nøglesystemer, høje omkostninger til nøgler og begrænset fleksibilitet.

Skiftet til SALTO Systems adgangskontrolanlæg har været en markant forbedring. Alle fysiske nøgler er nu erstattet med over 2.000 moderne adgangsbrikker, hvilket har resulteret i en årlig besparelse på ca. 100.000 kr.

Adgangskontrolsystemet fra SALTO er ikke bare økonomisk fordelagtigt, det har også forbedret sikkerheden og givet brugerne en øget følelse af tryghed. Det har også muliggjort nem online administration af adgangsrettigheder.

Hal- & Stadionsinspektør, Michael Simonsen, fremhæver systemets effektivitet og brugercentrerede design i vores kundecase med Glostrup Idrætspark.

 

Adgangskontrol København - Anmeldelser

 

Military Equipment Denmark kundecase

Military Equipment Denmark (M.E.D.) stod overfor at skulle bygge et nyt domicil og havde brug for en meget høj grad af sikkerhed.

Efter vores anbefalinger valgte de NOX Systems adgangskontrol, hvilket er kendt for sit høje sikkerhedsniveau til større virksomheder.

Med NOX adgangskontrolanlæg fik M.E.D. også et system som kunne integreres med deres brandsikring, som deres ABA-anlæg og branddørlukningsanlæg, hvilket er altafgørende i deres bygning. 

Teknisk chef, Thomas Kirkegaard, understreger at NOX-systemet har gjort det muligt for M.E.D. at leve op til de strenge sikkerhedskrav stillet af deres kunder og partnere, hvilket endda åbnende for nye forretningsmuligheder.

Læs mere om de mange fordele ved at vælge adgangskontrol fra NOX Systems i vores kundecase med Military Equipment Denmark.

 

Adgangskontrol hos Bagger

 

FAQ om adgangskontrol

🚦 Hvad er adgangskontrol?

Adgangskontrol er en effektiv måde at holde styr på, hvornår og hvem der skal have adgang i din bygning.

Via elektroniske eller mekaniske låsesystemer kan du tildele eller begrænse adgang til udvalgte personer. På den måde styrkes sikkerheden i din ejendom, idet ingen personer f.eks. vil kunne åbne døre, de ikke har fået adgang til med deres nøgle eller nøglebrik.

For at finde det rigtige adgangskontrolsystem for din virksomhed, bør du overveje både budget, antallet af adgangspunkter samt størrelsen på bygningen.

 

🔑 Nøglebrikker eller nøglekort?

Både nøglebrikker og kodede adgangskort er blandt de mere alment kendte adgangskontrolenheder. Begge medier virker på samme måde, men har forskellige fordele.

Nøglekortet kan nemt opbevares i ens pung, bruges som id-kort og synlig identifikation, mens nøglebrikken er mere kompakt og fylder mindre i lommen, derfor foretrækkes denne af dem som har adskillige nøglebrikker til flere forskellige bygninger.

Begge kan fås i forskellige farver og med eget logo. Nøglekortet kan dog også fås med flere sikkerhedstiltag som f.eks. vandmærke eller fingeraftryk før kortet er aktiveret af den rigtige bruger. 

 

📝 Hvad består et adgangskontrolsystem af?

Det intelligente system bag adgangskontrollen består af et digitalt låsesystem, et centralt styringssystem samt et identifikationsmedium f.eks. i form af RFID-adgangskort, tastatur til pinkoder eller biometriske scannere.

Fra styringssystemet uddeles og fratages adgangsrettighederne til din bygning, så du kan opretholde sikkerheden ved både f.eks. nye beboere/ansatte eller ved udskiftning af personer i ejendommen/virksomheden.

 

☁️ Fordele ved at bruge cloud-baseret adgangskontrol?

Den største fordel ved cloud-baseret adgangskontrol er en høj grad af fleksibilitet og skalérbarhed, da du nemt kan tilføje eller fjerne brugere uden behov for fysisk at ændre på hardwaren.

Dertil kommer, at alt data er centralt lagret og sikret i skyen, hvilket gør det let at foretage opdateringer og sikkerhedskopiering. Du får også fordel af realtidsmonitorering og rapportering, som kan tilgås fra enhver enhed med internetadgang, hvilket giver dig optimal kontrol, uanset hvor du befinder dig.

 

🧬 Er biometrisk adgangskontrol sikkert og juridisk forsvarligt?

Ved implementering af biometrisk adgangskontrol skal du kende databeskyttelsesforordningen (GDPR), da biometriske data betragtes som følsomme personoplysninger.

Det er afgørende at indhente samtykke fra f.eks. beboere eller ansatte før deres biometriske data indsamles. Desuden skal du sikre, at data opbevares sikkert og kun bruges til det tilsigtede formål. Du bør også vurdere risikoen for databrud og have procedurer på plads for hurtig respons i tilfælde af sikkerhedshændelser.

 

📡 Hvad er forskellen mellem teknologierne RFID og NFC?

RFID og NFC er trådløse kommunikationsteknologier brugt i forbindelse med adgangslæserne i adgangskontrolsystemet.

NFC nøglebrikker har ikke et batteri og fungerer derfor ved at hente strøm fra den enhed, den interagerer med, hvilket kræver tæt kontakt, som ved betalingsterminaler eller adgangsdøren.

RFID nøglebrikker er opdelt i både aktiv og passiv. Aktiv RFID-brikker har et batteri, hvilket gør det muligt at kommunikere over længere afstande, som ved f.eks. parkeringsbomme. Passiv RFID-brikker, ligesom NFC, har ikke et batteri og kræver tættere interaktion med læseren.

 

Nyeste anmeldelser
fra vores kunder

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Super service, svarer og kommer omgående, dygtige montører der har svar og lyst til at løse alle låseopgaver med et smil og faglig dygtighed.

Anders Elgen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Super god service og høflige medarbejdere. Det gik dejlig hurtigt og de ryddede pænt op efter sig, intet skidt at sige herfra.

Nanna Hvitfeldt Appel

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Vil til hver en tid bruge Bagger låse og alarm. Bedre håndværk finder man ikke. Produkterne er i top og af bedste kvalitet. Kan varmt anbefale firmaet til både private og erhverv.

Frederik Postborg

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Tak til jer for hurtig udrykning, da vi ikke kunne komme ind til en borger - 10 minutter udrykningstid er der ikke mange der kan prale med!

Sorø Ældrepleje

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Super god service. Og de kan virkelig deres håndværk.

Palle Bjerrisgaard

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Har benyttet dem som firma, behagelig konsulent, kompetent, fin rådgivning.

Søren Skovgaard

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Fik opdateret mit tyverisikringsanlæg af Bagger Låse & Alarm. Hurtigt og effektivt og god service.

Steen Enrico Andersen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Super professionelt firma med faglig og ledelsesmæssig høj kompentence.

Irene Diget

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Fremragende service, de kom og leverende varen, var super flinke og smilende. Havde sådan en god oplevelse og mit hjem var atter sikkert igen. Kan klart anbefales.

Ole Høj

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kan varmt anbefales. Handlet med Bagger i 20 år. Høj kvalitet og høj service.

Hilmer Juhl Christiensen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Bagger Låse kan kun anbefales - Meget tilfreds!

Frank Ditmar

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Bagger er lige blevet færdig med vores nye bygning - jeg kan på det varmeste anbefale dem :)

Vending Automater ApS

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kan godt anbefale at bruge dem, hurtig respons og forståelse for ens situation.

Lisbet Nielsen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Dygtig, hurtig og meget professionelt arbejde af Ricki Andersen fra Bagger Låse. Kan varmt anbefale dette firma.

Tina Rosendhahl

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Vi har brugt Bagger flere gange i firmaet til låsesystemer og nøgler, vi er yderst tilfredse med servicen og ydelserne.

Jonas Vignal-Olsen

⭐️⭐️⭐️⭐️

Responsum anbefaler - både til alarm og SALTO KS adgangskontrol.

Responsum

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Hurtig og effektiv montering af alarm. Supergodt tilfreds.

Vinylbaronen Slagelse

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Vi står og skal på ferie i dag og jeres gode folk greb opgaven og fik den løst på under 2 timer. Tak for en super oplevelse og mega god service!

Mette Bech Elsgaard

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kan desværre kun give 5 stjerner, Bagger Låse & Alarm har helt klart fortjent 10 store stjerner.

Niklas Pandell

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Havde en episode natten til søndag, hvor jeg havde mistet mine nøgler. Mødte en glad og smilende låsesmed og er fuldt ud tilfreds med servicen.

Kristian Girstø Bay

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Forrige søndag havde jeg haft indbrud og i løbet af en halv time stod der en låsesmed fra Bagger. Det var super service i en dårlig situation og I må rose dem der var her for godt arbejde.

Lisbet Nielsen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Professionelt firma med gode produkter af høj kvalitet. Enormt serviceorienteret og altid klar med en løsning på problemerne. Det er en fornøjelse at samarbejde med Bagger Låse.

Naboskab ApS

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Lynhurtigt service 👍

Renè Sørensen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Super god service. Jeg er meget tilfreds.

Jens Lykkedal Olsen

Top

Kontakt os - Døgnvagt service

Din besked sendes - vent venligst