Adgangskontrol til erhverv (ADK Anlæg)
Hvorfor vælge adgangskontrol?
Der er mange grunde til, at et adgangskontrolsystem (også kendt som et ADK-anlæg) er en fordelagtig løsning for mange typer virksomheder. Først og fremmest giver adgangskontrol nem mulighed for at styre, hvem der kommer og går i virksomheden.
Du bestemmer samtidigt selv sikkerhedsniveauet og hvordan adgangen til bygningen skal foregå, men adgangskontrol er mere smart end du måske tror. Brug f.eks. også mobiltelefon som adgangsbrik eller andre nyere muligheder som:
Adgangskontrolsystemer er blevet mere tilgængelig
Adgangskontrol til erhverv bliver mere og mere almindeligt og der kommer flere ADK-systemer i alle prisklasser. Det gør, at det ikke kun er de største koncerner, som benytter sig af et adgangskontrolanlæg.
Et elektronisk ADK-anlæg skaber nemlig en tryg og mere effektiv hverdag med fokus på sikkerhed, fleksibilitet og mange flere fordele.
Top 5 fordele ved adgangskontrol:
-
Live indsigt og historik af hvem befinder sig i bygningen
Du har altid overblik over hvem befinder sig i bygningen og hvilke områder bestemte brugere har adgang til.
-
Nøglebrikker kan hurtigt oprettes, ændres eller slettes
Nøglekort eller nøglebrikker tilpasses blot efter behov, hvilket giver en fleksibel administration og reducerer omkostningerne.
-
Hurtig nedlukning af bestemte områder ved f.eks. brand
Kan integreres med brandalarmer og andre nødsituationssystemer for at sikre hurtig nedlukning og derved begrænse panik.
-
Administration kan foregå online uanset lokation via app
Mulighed for cloud-baseret løsninger, hvor du kan tilgå alt administration, uanset hvor du befinder dig og fra alle enheder.
-
Bedre indeklima og støjreducerende
Reducering af energiforbruget, da det kan kontrolleres, hvornår forskellige områder skal være opvarmet eller nedkølet.
ADK-anlæg er blevet mere end adgangskontrol til døre
Vi tilbyder elektronisk adgangskontrol til erhverv fra bl.a. NOX Systems, som kan levere ”den intelligente bygning”. Dette omfatter alt fra adgangskontrol, videoovervågning, dørtelefoni, alarm, brandsikring til styring af elevatoren.
+ Se hvor smart et ADK-system kan blive:
Få rådgivning om NOX ➜
+ Mest populære ADK-anlæg brands:
Spørg vores ADK-ekspert Mads

Nyeste anmeldelser
fra vores kunder



⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super service, svarer og kommer omgående, dygtige montører der har svar og lyst til at løse alle låseopgaver med et smil og faglig dygtighed.
Anders Elgen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super god service og høflige medarbejdere. Det gik dejlig hurtigt og de ryddede pænt op efter sig, intet skidt at sige herfra.
Nanna Hvitfeldt Appel
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Vil til hver en tid bruge Bagger låse og alarm. Bedre håndværk finder man ikke. Produkterne er i top og af bedste kvalitet. Kan varmt anbefale firmaet til både private og erhverv.
Frederik Postborg
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Tak til jer for hurtig udrykning, da vi ikke kunne komme ind til en borger - 10 minutter udrykningstid er der ikke mange der kan prale med!
Sorø Ældrepleje
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super god service. Og de kan virkelig deres håndværk.
Palle Bjerrisgaard
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Har benyttet dem som firma, behagelig konsulent, kompetent, fin rådgivning.
Søren Skovgaard
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Fik opdateret mit tyverisikringsanlæg af Bagger Låse & Alarm. Hurtigt og effektivt og god service.
Steen Enrico Andersen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super professionelt firma med faglig og ledelsesmæssig høj kompentence.
Irene Diget
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Fremragende service, de kom og leverende varen, var super flinke og smilende. Havde sådan en god oplevelse og mit hjem var atter sikkert igen. Kan klart anbefales.
Ole Høj
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kan varmt anbefales. Handlet med Bagger i 20 år. Høj kvalitet og høj service.
Hilmer Juhl Christiensen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bagger Låse kan kun anbefales - Meget tilfreds!
Frank Ditmar
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bagger er lige blevet færdig med vores nye bygning - jeg kan på det varmeste anbefale dem :)
Vending Automater ApS
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kan godt anbefale at bruge dem, hurtig respons og forståelse for ens situation.
Lisbet Nielsen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Dygtig, hurtig og meget professionelt arbejde af Ricki Andersen fra Bagger Låse. Kan varmt anbefale dette firma.
Tina Rosendhahl
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Vi har brugt Bagger flere gange i firmaet til låsesystemer og nøgler, vi er yderst tilfredse med servicen og ydelserne.
Jonas Vignal-Olsen
⭐️⭐️⭐️⭐️
Responsum anbefaler - både til alarm og SALTO KS adgangskontrol.
Responsum
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Hurtig og effektiv montering af alarm. Supergodt tilfreds.
Vinylbaronen Slagelse
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Mette Bech Elsgaard
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kan desværre kun give 5 stjerner, Bagger Låse & Alarm har helt klart fortjent 10 store stjerner.
Niklas Pandell
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Havde en episode natten til søndag, hvor jeg havde mistet mine nøgler. Mødte en glad og smilende låsesmed og er fuldt ud tilfreds med servicen.
Kristian Girstø Bay
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Forrige søndag havde jeg haft indbrud og i løbet af en halv time stod der en låsesmed fra Bagger. Det var super service i en dårlig situation og I må rose dem der var her for godt arbejde.
Lisbet Nielsen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Professionelt firma med gode produkter af høj kvalitet. Enormt serviceorienteret og altid klar med en løsning på problemerne. Det er en fornøjelse at samarbejde med Bagger Låse.
Naboskab ApS
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Lynhurtigt service 👍
Renè Sørensen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super god service. Jeg er meget tilfreds.
Jens Lykkedal Olsen
Populære ADK-anlæg
Med SALTO Systems adgangskontrol får du højteknologiske og innovative produkter, der leverer høj sikkerhed, og som er fuldt ud pålideligt.
Adgangskontrolanlæg fra SALTO kan installeres offline via eksisterende modullåsekasser. Kabellægning er derfor ikke en nødvendighed, og installationen bliver derfor både billigere og ukompliceret.
SALTO adgangskontrolsystemer er hurtige at opdatere, hvorfor det er nemmere at tilpasses eventuelt nye sikkerhedsbehov i jeres virksomhed.
Uanset hvilket adgangskontrolanlæg du vælger fra SALTO Systems, så går høj sikkerhed hånd i hånd med fuld kontrol.
Adgangskontrolsystemer fra NOX Systems leverer fleksible og effektive løsninger, der henvender sig større bygninger.
Med central styring har du total kontrol, og kan hurtigt ændre brugere, brugerkodere eller se hændelseslog. NOX Systems ADK-systemet er også kompatibelt med mange andre anlæg, hvilket for mange virksomheder er en stor fordel.
Selvom NOX Systems egner sig til større bygninger, så er systemet meget brugervenligt og kan bruges af alle i virksomheden. Dette opleves tydeligt i NOX Systems' egen mobile app, hvor du hurtigt kan få ubegrænset adgang til informationerne fra NOX-systemet.
Husk at NOX adgangskontrolanlæg også kan lejes igennem os.
Elektroniske adgangssystemer fra SimonsVoss lever op til alle forventninger, når det gælder private og erhvervskunders behov for effektiv, elegant og let tilgængelig adgangskontrol med brik.
Med en enkelt 'transponder' som din adgangskilde, bliver du budt velkommen ind i et nøgleløst univers.
SimonsVoss’ kompromisløse design afspejler den hardware, der gemmer sig inde bag. Sikkerhed og brugervenlighed smelter sammen i én digital sikkerhedsløsning, og individuelle adgange kan naturligvis ændres med få klik i softwaren.
SimonsVoss’ ADK-anlæg byder på en lang levetid, problemfri drift, et minimalt strømforbrug og samlet set en god investering.
Muligheder med adgangskontrol
Elektronisk ADK kan mere end du måske tror
Mange virksomheder tror at adgangskontrol blot er en mulighed for nemmere adgang ved døre via en kortlæser.
Virkeligheden er bare, at mulighederne med et adgangskontrolanlæg har udviklet sig særdeles meget de senere år, hvilket medfører mange flere sikringsmuligheder end du måske kender.
Vi har listet de 10 mest populære ekstra muligheder:
Adgangskontrolanlæg ved parkeringspladser?
Adgangskontrol på parkeringspladser kan håndteres via enten nummerplade genkendelse eller trådløse kortlæsere. Vi anbefaler en '2-faktor-godkendelse', fordi en nummerplade kan stjæles og bruges til at opnå adgang.
Med langtrækkende kortlæsere placerer du antenner, der kan læse adgangskort på længere afstand, så alle slipper for at stoppe op for at få adgang. Du undgår derved trafikpropper og uønskede parkeringer med visning af antallet af ledige P-pladser. Samtidigt opnås større indtjening ved optimeret brug af P-arealet, da alle ledige pladser bruges.
Indtjekning af gæster med ADK?
Ved gæsteregistrering handler det i høj grad om at give foruddefineret personer tidsbestemt adgang.
Du kan opnå nemmere administrering ved at opsætte skærmstationer i f.eks. receptioner, hvor gæsten selv kan registrere sig og få sit adgangskort eller en tidsbestemt kode.
Samtidigt opnås en mere sikker bygning, hvor du altid har overblik over gæster i bygningen, så du nemt kan evakuere bygningen via talevarsling i nødstilfælde.
Mobil adgangskontrol via app?
Du kan styre adgangskontrolsystemet nemt via mobil app, hvor din enhed er koblet op på en cloud baseret løsning. Disse app cloud løsninger administrerer din adgang til alle låse eller en bestemt given lås. Adgangen sker via teknologien BLE (Bluetooth Low Energy), hvor du nemt bare holder mobiltelefonen tæt på kortlæseren. Dette er meget udbredt på nyere hoteller, da nøglefri tanken har nogle store sikkerhedsmæssige fordele.
Alle smartphones efter 2012 er udstyret med min. Bluetooth 4.0, som medfører at adgangskontrolsystemet kan administreres via app.
Adgangskontrol på nøgleskabe?
Du kan købe et nøgleskab, som har integreret adgangskontrol, ellers kan du supplere det eksisterende nøgleskab med en ADK-kortlæser. På det populære 'RUKO Traka' nøgleskab vil en diode lyse ved den nøgle, som den pågældende bruger har adgang til.
Ekstra informationer kan opnås ved f.eks. en lånt bilnøgle afleveres med oplysning om lavt dæktryk, smadret sidespejl o.s.v., så serviceafdelingen kan samle reparationsopgaverne. Hvis en nøgle heller ikke er afleveret til tiden, kan du modtage alarm pr. mail, så du kan agere, inden næste bruger skal bruge nøglen.
Trådløs adgangskontrol til dør?
Det kan være en tung økonomisk post at installere et traditionelt ADK-anlæg, da der skal trækkes mange kabler. Ved at vælge trådløs adgangskontrol installeres en kortlæser (RFID-læser) på låsecylinderen, som udelukkende sender signal når det tages i brug. Låsen i døren bruger altså ikke strøm, når det er inaktiv.
Installationen er nemmere, fordi det kun kræver, at man opsætter en central inden for en given afstand af de pågældende døre, som kan opfange signalet og sende informationer videre til centralen.
Vi anbefaler ofte NOX Systems eller SALTO KS i forbindelse med trådløs adgangskontrol.
Offline ADK med lokal styring?
Ved offline adgangskontrol er systemet ikke koblet op på et netværk, men i stedet for påsætter du enheder på dørene, som registrerer adgangskontrollen. Enheden programmeres til at give de retmæssige brugere adgang – helt trådløst. Offline ADK-anlæg vil ofte være en økonomisk fordelagtig løsning, men kræver mere vedligehold.
Nogle produkter inden for offline ADK-systemer tilbyder dog nem overførsel af nye brugerdata til en offline enhed uden kontakt til programmørerne. Vi anbefaler ofte vores kunder at vælge SALTO Offline inden for offline adgangskontrol.
Elektronisk adgangskontrol ved passagesikring?
Passagesikring handler om at afgrænse eksempelvis et kontormiljø eller en reception, så en given person begrænses i sin færden rundt i en bygning.
Med ADK-anlæg i forbindelse med passagesikring har du mulighed for at hente oplysninger om, hvor en given bruger har befundet sig i bygningen. Du undgår derved uroligt passage-flow og kan få personer til at holde sig pænt i kø og styre færdselsretningen.
Passagesikring tilbydes inden for vores dørautomatik løsninger.
Adgangskontrol hindrer fri færden?
For at kunne identificere og administrere hvem der har adgang til hvilke etager, kan du benytte dig af adgangskontrol med brik ved elevatorer.
Når en bruger benytter sit adgangskort i en elevator, lyser knapperne for de etager, som vedkommende har adgang til. Brugeren kan ikke bruge elevatoren til andre etager, end dem der er givet adgang til. Du undgår derfor uautoriseret brug af elevatoren.
Dette er specielt relevant, hvis man har udefrakommende gæster som ikke skal kunne tilgå andre etager, end dem som er planlagt til mødet.
Adgangskontrolsystemer i kantiner?
Ved at sammenkøre kantineprogrammet med adgangskontrol kan du registrere, hvem der spiser i kantinen.
Med en adgangskontrol brik eller kort kan ansatte registrere antal måltider – og derved kan du holde overblik over den pågældende medarbejders brug af frokostordningen og drikkevarer. Samme løsning kan også bruges i forbindelse med mødebookinger i kontormiljøer.
Adgangskort kan også bruges som betalingsmiddel i kantinen, eller ved madautomater, når kantinen har lukket.
Tidsregistrering ved biometrisk adgangskontrol?
For virksomheder med mange ansatte og hvor bemandingsbehovet og ansættelsesvilkårene varierer, kan lønberegning og vagtplanlægning være en vanskelig, upræcis og ofte også uoverskuelig opgave.
Tidsregistrering ved biometrisk adgangskontrol med fingeraftryk eller nøglebrikker gør det nemt og effektivt. Når dine medarbejdere møder ind eller tager hjem, bliver de registeret via adgangskontrolsystemet. På den måde registreres det nøjagtige timeantal, så den helt rigtige løn beregnes - det er intelligent adgangskontrol.
Kontakt vores certificerede ADK-eksperter
Vores udvalg af online og offline ADK-systemer bliver anvendt i en række af Danmarks største virksomheder, specielt hos flere hoteller i København, så du skal ikke bekymre dig om jævnlige nedbrud, dårligt signal eller andre udfald.
Kontakt os på telefon 70 20 21 12 eller skriv til bagger@bagger-laase.dk for personlig rådgivning og kundetilpasset priser på et nyt elektronisk ADK-system.
FAQ om adgangskontrol
🚦 Hvad er adgangskontrol?
Adgangskontrol er en effektiv måde at holde styr på, hvornår og hvem der skal have adgang i din bygning.
Via elektroniske eller mekaniske systemer kan du tildele eller begrænse adgang til udvalgte personer. På den måde styrkes sikkerheden i din ejendom, idet ingen personer f.eks. vil kunne åbne døre, de ikke har fået adgang til gennem systemet.
For at finde det rigtige adgangskontrolsystem for din virksomhed, bør du overveje både budget, antallet af adgangspunkter samt størrelsen på bygningen.
❔ Hvorfor anvender man adgangskontrol?
Driver du virksomhed, er det fordelagtigt at anvende adgangskontrol. Ved brug af et elektronisk adgangssystem kan du få overblik over medarbejderes færden i bygningen, men også bruge det til at begrænse adgang til medarbejderområder for uvedkommende eller beskytte datarum.
Adgangskontrolsystemer bruges også i høj grad til beboelsesejendomme eller på institutioner, hvor adgangsrettighederne hurtigt kan ændres ved flytning, udskiftninger eller bortkomne nøgler.
📝 Hvad består et adgangskontrolsystem af?
Det intelligente system bag adgangskontrollen består af et digitalt låsesystem, et centralt styringssystem samt et identifikationsmedium f.eks. i form af adgangskort, tastatur eller biometriske scannere.
Fra styringssystemet uddeles og fratages adgangsrettighederne til din bygning, så du kan opretholde sikkerheden ved både nye beboere eller ved udskiftning af medarbejdere i virksomheden.
🔑 Nøglebrikker eller nøglekort?
Både nøglebrikker og kodede adgangskort er blandt de mere alment kendte adgangskontrolenheder. Begge medier virker på samme måde, men har forskellige fordele.
Nøglekortet kan nemt opbevares i ens pung, bruges som id-kort og synlig identifikation, mens nøglebrikken er mere kompakt og fylder mindre i lommen, derfor foretrækkes denne af dem som har adskillige nøglebrikker til flere forskellige bygninger.
Begge kan fås i forskellige farver og med eget logo. Nøglekortet kan dog også fås med flere sikkerhedstiltag som f.eks. vandmærke eller fingeraftryk før kortet er aktiveret af den rigtige bruger.
Nyeste anmeldelser
fra vores kunder



⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super service, svarer og kommer omgående, dygtige montører der har svar og lyst til at løse alle låseopgaver med et smil og faglig dygtighed.
Anders Elgen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super god service og høflige medarbejdere. Det gik dejlig hurtigt og de ryddede pænt op efter sig, intet skidt at sige herfra.
Nanna Hvitfeldt Appel
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Vil til hver en tid bruge Bagger låse og alarm. Bedre håndværk finder man ikke. Produkterne er i top og af bedste kvalitet. Kan varmt anbefale firmaet til både private og erhverv.
Frederik Postborg
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Tak til jer for hurtig udrykning, da vi ikke kunne komme ind til en borger - 10 minutter udrykningstid er der ikke mange der kan prale med!
Sorø Ældrepleje
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super god service. Og de kan virkelig deres håndværk.
Palle Bjerrisgaard
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Har benyttet dem som firma, behagelig konsulent, kompetent, fin rådgivning.
Søren Skovgaard
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Fik opdateret mit tyverisikringsanlæg af Bagger Låse & Alarm. Hurtigt og effektivt og god service.
Steen Enrico Andersen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super professionelt firma med faglig og ledelsesmæssig høj kompentence.
Irene Diget
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Fremragende service, de kom og leverende varen, var super flinke og smilende. Havde sådan en god oplevelse og mit hjem var atter sikkert igen. Kan klart anbefales.
Ole Høj
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kan varmt anbefales. Handlet med Bagger i 20 år. Høj kvalitet og høj service.
Hilmer Juhl Christiensen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bagger Låse kan kun anbefales - Meget tilfreds!
Frank Ditmar
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bagger er lige blevet færdig med vores nye bygning - jeg kan på det varmeste anbefale dem :)
Vending Automater ApS
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kan godt anbefale at bruge dem, hurtig respons og forståelse for ens situation.
Lisbet Nielsen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Dygtig, hurtig og meget professionelt arbejde af Ricki Andersen fra Bagger Låse. Kan varmt anbefale dette firma.
Tina Rosendhahl
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Vi har brugt Bagger flere gange i firmaet til låsesystemer og nøgler, vi er yderst tilfredse med servicen og ydelserne.
Jonas Vignal-Olsen
⭐️⭐️⭐️⭐️
Responsum anbefaler - både til alarm og SALTO KS adgangskontrol.
Responsum
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Hurtig og effektiv montering af alarm. Supergodt tilfreds.
Vinylbaronen Slagelse
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Mette Bech Elsgaard
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kan desværre kun give 5 stjerner, Bagger Låse & Alarm har helt klart fortjent 10 store stjerner.
Niklas Pandell
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Havde en episode natten til søndag, hvor jeg havde mistet mine nøgler. Mødte en glad og smilende låsesmed og er fuldt ud tilfreds med servicen.
Kristian Girstø Bay
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Forrige søndag havde jeg haft indbrud og i løbet af en halv time stod der en låsesmed fra Bagger. Det var super service i en dårlig situation og I må rose dem der var her for godt arbejde.
Lisbet Nielsen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Professionelt firma med gode produkter af høj kvalitet. Enormt serviceorienteret og altid klar med en løsning på problemerne. Det er en fornøjelse at samarbejde med Bagger Låse.
Naboskab ApS
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Lynhurtigt service 👍
Renè Sørensen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Super god service. Jeg er meget tilfreds.